Thursday, October 6, 2011

Easy top


I sewed this top using the #106B pattern from BurdaStyle Magazine 6/2001. I can get here the Portuguese version, with a few months of delay. It's much cheaper to buy the magazine (R$ 10,90 = U$ 6,00) than get the patterns online at burdastyle.com. This top is available at the site, but only at version #106A and for U$ 5,40...
It's a very easy top to sew, though I had some problems to sew and finish the facings (novice problems...)...  The pattern claims for a linen fabric, and I used a linen cotton blended fabric that I got online at YozoCraft.com (a very nice shop, by the way). Here is the result:
By the magazine table of sizes, I'd be a 42 (bust measure), but the right size for me is 38. And it's still a bit loose.
I'll try to make it again, but with a less deep V neckline, this was was way too open for me...

It has a nice open hem at the sides.
I really liked the pattern as it's very easy and fast to sew. It also gives me space to alter the neckline and maybe the hem. I'm also thinking about making the sides a little curved, so I take in account my pear body shape and accent the waist.

4 comments:

  1. Olá! Adorei a blusa... este modelo da revista Burda também integra a minha lista de projectos a realizar... em breve!
    Descobri o teu blog no burdastyle.com, já o li de fio a pavio, e fiz-me seguidora! Sempre que puder venho cá dar um saltinho, espreitar as novidades!
    Também adquiri um monte de pés calcadores, mas no ebay. Não sabia que há embainhadores com diferentes larguras de bainha... o meu é o mais fininho... agora vou ter que pesquisar pelos outros!!! Quanto a livros, não sei se conheces os do Gil Brandão que podes facilmente descarregar gratuitamente da internet... ainda não fiz nenhum projecto por lá, mas parecem-me excelentes para a elaboração de moldes.
    Bjs e tudo de bom!

    ReplyDelete
  2. Olá, obrigada pelo comentário. Já estou fazendo ajustes no molde da blusa para fazer uma que seja usável, essa que fiz tem o decote muiiito grande, não é para mim...
    Nunca li os livros do Gil Brandão, vou procurar por aí. Tenho alguns livros de costura, mas todos americanos. Mas já deve ter percebido que nesse meu blog não há muita ação, tenho tão pouco tempo para costurar :)
    Obrigada também por me seguir! Boa semana!

    ReplyDelete
  3. Oi Erika, vim agradecer a visita e me apaixonei pelo seu blog, parabéns pelas peças.

    Abraços

    Eilane

    ReplyDelete
  4. Obrigada, Eilane :) Também adoro ver seus posts.

    ReplyDelete